Voitimme Suomen Paras myyntipuhe -kilpailussa

Voitimme Suomen Paras myyntipuhe -kilpailussa

Myyntipuhe, hissipuhe, pitchaus…rakkaalla puheella on monta nimeä. Me kävimme puhumassa hissimatkan ajan suklaasta ja voitimme yleisöäänestyksessä!

 

Suklaapuheita hississä

 

Kuka tunnistaa lausahduksen ”leikkimielinen kisailu” , johon yksinkertaisesti on vaikea osallistua ihan vain leikkimielellä? Me näimme somessa mainoksen: ”Onko sinulla Suomen vakuuttavin hissipuhe?” ja totesimme yhteen ääneen, että KYLLÄ! Aloimme siltä istumalta tekemään kisavideota, jonka perusteella valittiin finalistit loppukilpailuun eli esittämään myyntipuheen yhden hissimatkan aikana Helsingin Sanomatalossa. Kilpailun järjestäjät olivat Suomen Yrittäjät ja Sanoma Media Finland.

 

Hissin tuijottelua ja puheen ajastamista

Syyskuun alussa saimme kuin saimmekin kutsun kilpailun finaaliin! Osallistujia oli ollu lähes 100 ja vain neljä pääsi viralliselle hissimatkalle pitämään hissipuheen. Matkustimme Helsinkiin, seikkailtiin Sanomatalolle ja tuijotimme ylös-alas kulkevaa hissiä. Koitimme laskea kauanko ehdimme puhua hissimatkan aikana. Kuinka monta nappia meidän kannattaa painaa matkalla, että ehdimme kertoa mielenkiintoa herättävän suklaisen myyntipuheen. Olimme laskeneet, että matka ensimmäisestä kerroksesta 9. kerrokseen parilla välipysähdyksellä vie noin 60 sekuntia.

 

Yksi matka, yksi puhe ja yksi otto

Valmistauduimme taukotilassa kuin kunnon esiintyjät konsanaan. Treenasimme, nautimme vettä ja paikalla oli jopa maskeeraaja/kampaaja ehostamassa finalisteja. Kun meidän vuoromme koitti, niin Riikka astui hissiin suklaatarjottimen kera. Samalla hissin tuli myös kaksi tuomaria, kuvaaja sekä äänimies. Oli kuulkaa lämmin tunnelma siinä muutaman neliön hississä. Tässä vaiheessa ilmeni ensimmäinen yllätys! Hissi lähtikin kellarikerroksesta -3, eikä 1. kerroksesta kuten me olimme kellottaneet. Onneksi Riikka otti homman haltuun luonnolliseen tyyliinsä eikä hätkähtänyt tilannetta ja aloitti rauhallisen myyntipuheensa.

Toinen yllätys tuli hissimatkan loppuvaiheilla, kun (ennakkoon suunniteltu) toinen yllätys toteutui. Hissimatkalta tuli mukaan Jenna, joka näytteli henkilöä, joka ei ole ennen maistanut ChocoSomnian suklaata ja hurmaantuu heti ensi puraisulla. KATSO KOKO VIDEO TÄSTÄ.

myyntipuhe
Kuva myyntipuhetilanteesta, kun suklaamestari Riikka Ojanen on Sanomatalon hississä.

Valtavalla äänimäärällä yleisön suosikiksi

Kuvausten jälkeen koko Suomen kansa pääsi äänestämään suosikkivideota. Meidän videota oli käyty äänestämässä ylivoimaisesti eniten. Valtakunnallisilla Yrittäjäpäivillä Tampereella 21.10.2022 palkittiin voittajat. Yleisöäänten perusteella voitimme Suomen paras myyntipuhe -kilpailun yleisön suosikki palkinnon, joka tuntui äärettömän hyvältä, kiitos jokaiselle äänestäjälle! Lisäksi saimme diginäkyvyyttä Sanoma Median kanavissa. Kilpailussa palkittiin tottakai myös tuomareiden suosikki. Tuomareiden valinta voittajaksi oli Seurana Oy ja toimitusjohtaja Mirka Saarinen. Mirka on valtavan lämmin ja herttainen yrittäjä, joka todella ansaitsi tämän voiton ja reilusti näkyvyyttä Sanoma Median kanavissa. Seuranan tavoite on saada aikaan onnellinen vanhuus senioreiden ystäväpalvelun avulla. Onnea!

 
Voittajat Seurana Oy Mirka Saarinen ja Chocosomnian Riikka Ojanen
Takaisin blogiin